AIDA

PUBLICITAT: 1.Introducció

Molts són els anuncis que diariament contemplem voluntaria o involuntariament. Ens fascina la bellesa de les seves imatges, la música o l'originalitat dels missatges. També ens aporten informacions que ens poden interesar o no, però el que intenten sempre es imposar-se i convèncer.
Cal que tinguem molt present que la publicitat pot influir inconscientment en la nostra manera de pensar, de viure i d'entendre el món. Incidirà en els desitjos i en el comportament de la gent, per tant hem de desenvolupar una actitud crítica vers el fenomen publicitari i aprendre a llegir els anuncis amb objectivitat.

Comencem aquest tema coneixent alguns aspectes bàsics sobre la publicitat.

1 - TIPUS D'ANUNCIS

  • Anuncis de producte
  • Anuncis de serveis
  • Anuncis de consells intitucionals

2 - NECESSITATS DE LA PERSONALITAT INSATISFETES

  • èxit a la vida
  • poder
  • millorar el nivell i qualitat de vida
  • ser admirat, tenir fama
  • ser respectat
  • èxit en les relacions interpersonals
  • èxit en les relacions amb el sexe oposat
  • masculinitat/feminitat
  • ser modern i actual
  • vèncer la timidesa
  • ser atractiu
  • ser jove

3 - COM ACTUA EL PUBLICISTA

  • fixa el públic al qual va dirigit el missatge
  • fixa les necessitats de la personalitat més comuns del tipus de públic definit
  • Elabora el missatge per satisfer les necessitats de la personalitat d'aquell públic ja determinat
  • FUNCIÓ INFORMATIVA, FUNCIÓ EXHORTATIVA I FUNCIÓ ESTÈTICA

4 - FUNCIONS D'UN BON ANUNCI PUBLICITARI. Principis de la publicitat

Encara que existeixen una gran quantitat de teories de la publicitat, una de les més antigues (1895) és la teoria o regla AIDA, nascuda com un simple recurs didàctica en el curs de ventes.

  • A : atenció : atraure l'atenció cap al missatge
  • I : interés : suscitar l'interés cap al producte o servei
  • D : desitg : despertar el desitg d'adquirir-lo, utilitzar-lo 0 posseir-lo
  • A : acció : provocar l'acció de comprar-lo, l'adquisició

Segons aquesta regla aquests són els 4 passos bàsics per què una campanya publicitària obtingui bon èxit; això és, en primer lloc, cridar l'atenció, després despertar l'interès per l'oferta, tot seguit despertar el desig d’adquisició i, finalment, despertar la reacció, o oferir la possibilitat de reaccionar al missatge, derivat en la compra del producte.

5- ESTUDI DE MERCAT (La investigació publicitària)

  • Anàlisi del consumidor o usuari. (les necessitats de personalitat insatisfetes)
  • Anàlisi del producte o servei
  • Anàlisi de la competència (competència directa o indirecta)

6- FORMES DE RECLAM PUBLICITARI

  • Anuncis DIRECTES o d'acció directa
  • Anuncis INDIRECTES o d'acció indirecta
  • Anuncis DE PRESÈNCIA o d'efecte de presència


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

els argonautes de plàstica

el aire que respiramos está constituido por oxígeno, nitrógeno y publicidad.