PUBLICITAT: 1.Introducció
Molts són els anuncis que diariament contemplem voluntaria o involuntariament. Ens fascina la bellesa de les seves imatges, la música o l'originalitat dels missatges. També ens aporten informacions que ens poden interesar o no, però el que intenten sempre es imposar-se i convèncer.Cal que tinguem molt present que la publicitat pot influir inconscientment en la nostra manera de pensar, de viure i d'entendre el món. Incidirà en els desitjos i en el comportament de la gent, per tant hem de desenvolupar una actitud crítica vers el fenomen publicitari i aprendre a llegir els anuncis amb objectivitat.
Comencem aquest tema coneixent alguns aspectes bàsics sobre la publicitat.
1 - TIPUS D'ANUNCIS
- Anuncis de producte
- Anuncis de serveis
- Anuncis de consells intitucionals
2 - NECESSITATS DE LA PERSONALITAT INSATISFETES
- èxit a la vida
- poder
- millorar el nivell i qualitat de vida
- ser admirat, tenir fama
- ser respectat
- èxit en les relacions interpersonals
- èxit en les relacions amb el sexe oposat
- masculinitat/feminitat
- ser modern i actual
- vèncer la timidesa
- ser atractiu
- ser jove
3 - COM ACTUA EL PUBLICISTA
- fixa el públic al qual va dirigit el missatge
- fixa les necessitats de la personalitat més comuns del tipus de públic definit
- Elabora el missatge per satisfer les necessitats de la personalitat d'aquell públic ja determinat
- FUNCIÓ INFORMATIVA, FUNCIÓ EXHORTATIVA I FUNCIÓ ESTÈTICA
4 - FUNCIONS D'UN BON ANUNCI PUBLICITARI. Principis de la publicitat
Encara que existeixen una gran quantitat de teories de la publicitat, una de les més antigues (1895) és la teoria o regla AIDA, nascuda com un simple recurs didàctica en el curs de ventes.
- A : atenció : atraure l'atenció cap al missatge
- I : interés : suscitar l'interés cap al producte o servei
- D : desitg : despertar el desitg d'adquirir-lo, utilitzar-lo 0 posseir-lo
- A : acció : provocar l'acció de comprar-lo, l'adquisició
Segons aquesta regla aquests són els 4 passos bàsics per què una campanya publicitària obtingui bon èxit; això és, en primer lloc, cridar l'atenció, després despertar l'interès per l'oferta, tot seguit despertar el desig d’adquisició i, finalment, despertar la reacció, o oferir la possibilitat de reaccionar al missatge, derivat en la compra del producte.
5- ESTUDI DE MERCAT (La investigació publicitària)
- Anàlisi del consumidor o usuari. (les necessitats de personalitat insatisfetes)
- Anàlisi del producte o servei
- Anàlisi de la competència (competència directa o indirecta)
6- FORMES DE RECLAM PUBLICITARI
- Anuncis DIRECTES o d'acció directa
- Anuncis INDIRECTES o d'acció indirecta
- Anuncis DE PRESÈNCIA o d'efecte de presència
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada